Sinemanın gündelik yaşamdaki yerine, seyircinin filmlerle ilişkisine, filmlerdeki sinematografik düzenlemelerin sırlarına, sinema gibi uzmanlar tarafından üretilen bir endüstrinin -kültür endüstrisinin- bir dalı olan film üretiminin ardında yatan temel oluşumlara ve filmlerin ilettikleri temsiller aracılığıyla aslında nasıl birer ideolojik düzenleme olduklarına dair kuramsal yaklaşımların bir araya getirildiği bu çalışma, sinemayı seyirci, bakış, kültür endüstrisi, temsil ve oryantalizm kavramları bağlamında irdeleyen bir kitaptır. "Seyirci filmlerle baş başa kalınca neler yaşar?", "Bakmak, masum bir eylem olabilir mi?", "Sinema, öteki ile ilişkimizi nasıl düzenler?", "Doğu ve Batı birbirine nasıl bakar?", "Kültür Endüstrisi üretimleri karşısında seyircinin konumu nedir?" gibi önemli sorular Hansen, Foucault, Mulvey, Hall, Spivak, Said, Adorno ve Benjamin gibi pek çok kuramcının çalışmaları üzerinden değerlendirilmektedir.
Sinemanın gündelik yaşamdaki yerine, seyircinin filmlerle ilişkisine, filmlerdeki sinematografik düzenlemelerin sırlarına, sinema gibi uzmanlar tarafından üretilen bir endüstrinin -kültür endüstrisinin- bir dalı olan film üretiminin ardında yatan temel oluşumlara ve filmlerin ilettikleri temsiller aracılığıyla aslında nasıl birer ideolojik düzenleme olduklarına dair kuramsal yaklaşımların bir araya getirildiği bu çalışma, sinemayı seyirci, bakış, kültür endüstrisi, temsil ve oryantalizm kavramları bağlamında irdeleyen bir kitaptır. "Seyirci filmlerle baş başa kalınca neler yaşar?", "Bakmak, masum bir eylem olabilir mi?", "Sinema, öteki ile ilişkimizi nasıl düzenler?", "Doğu ve Batı birbirine nasıl bakar?", "Kültür Endüstrisi üretimleri karşısında seyircinin konumu nedir?" gibi önemli sorular Hansen, Foucault, Mulvey, Hall, Spivak, Said, Adorno ve Benjamin gibi pek çok kuramcının çalışmaları üzerinden değerlendirilmektedir.